Tehtävä kulttuurille
Lehtonen, Mikko; Valaskivi, Katja & Kuusela, Hanna
Kulttuurille on 2000-luvulla annettu yhä uusia tehtäviä. Sen avulla brändätään kansakuntia ja kilpaillaan maailmalla. Luovuudesta ja kulttuuriviennistä odotetaan talouden pelastajia. Miten uudet luovuutta ja innovatiivisuutta koskevat talouden puhetavat vaikuttavat kulttuurin ymmärtämiseen? Kuinka kansakuntien kilpailu muuttaa käsityksiä kulttuurin paikasta? Kenelle taide ja kulttuuri kuuluvat? Kuka niitä tuottaa? Entä kenelle niistä kuuluu maksaa? Kirjassa tarkastellaan niin Guggenheim-kiistaa, valtiollisia mietintöjä ja hallitusohjelmia, kulttuuritilastoja, maabrändäämistä, tekijänoikeuskeskusteluja, brändityöläisyyttä kuin käyttäjätuotantoakin. Monipuoliseen aineistoon pohjautuva teos jäsentää uudella tavalla talouden ja kulttuurin suhteita ja niissä viime vuosikymmeninä tapahtuneita suuria muutoksia. Asiasanat: brändäys kulttuuri kulttuuripolitiikka Suomi-kuva talous
Kustantaja: Vastapaino
Sidosasu:
ean: 9789517684279
Ilmestymisvuosi: 2014
Hyllypaikka (Sivullinen kirjakauppa): Vastapaino
Tekijän muu tuotanto:
NOPEA TOIMITUS
Tuotteet toimitetaan yleensä muutamassa arkipäivässä. Lue tarkemmat tiedot tilausohjeista.
Saatavuus RB-kaupoista
Rosebud Sivullinen | 3 | |
Rosebud Citycenter | 0 | |
Rosebud Kaivopiha | 0 | |
Rosebud Tiedekulma | 0 | |
Rosebud Maria | 0 | |
Rosebud Kuopio | 0 | |
Keskusvarasto | 10 | |
Tilattavissa verkosta | ||
Hinnat ovat voimassa verkkokaupassa, myymälän hinta voi poiketa tässä näkyvästä. Saldoissa saattaa olla poikkeamia, tarkista saatavuus myymälästä. |