Tehtävä kulttuurille

Lehtonen, Mikko; Valaskivi, Katja & Kuusela, Hanna

Kulttuurille on 2000-luvulla annettu yhä uusia tehtäviä. Sen avulla brändätään kansakuntia ja kilpaillaan maailmalla. Luovuudesta ja kulttuuriviennistä odotetaan talouden pelastajia. Miten uudet luovuutta ja innovatiivisuutta koskevat talouden puhetavat vaikuttavat kulttuurin ymmärtämiseen? Kuinka kansakuntien kilpailu muuttaa käsityksiä kulttuurin paikasta? Kenelle taide ja kulttuuri kuuluvat? Kuka niitä tuottaa? Entä kenelle niistä kuuluu maksaa? Kirjassa tarkastellaan niin Guggenheim-kiistaa, valtiollisia mietintöjä ja hallitusohjelmia, kulttuuritilastoja, maabrändäämistä, tekijänoikeuskeskusteluja, brändityöläisyyttä kuin käyttäjätuotantoakin. Monipuoliseen aineistoon pohjautuva teos jäsentää uudella tavalla talouden ja kulttuurin suhteita ja niissä viime vuosikymmeninä tapahtuneita suuria muutoksia. Asiasanat: brändäys kulttuuri kulttuuripolitiikka Suomi-kuva talous

Kustantaja: Vastapaino
Sidosasu:
ean: 9789517684279
Ilmestymisvuosi: 2014
Hyllypaikka (Sivullinen kirjakauppa): Vastapaino

Tekijän muu tuotanto:

NOPEA TOIMITUS

Tuotteet toimitetaan yleensä muutamassa arkipäivässä. Lue tarkemmat tiedot tilausohjeista.

Saatavuus RB-kaupoista

Rosebud Sivullinen3
Rosebud Citycenter0
Rosebud Kaivopiha0
Rosebud Tiedekulma0
Rosebud Maria0
Rosebud Kuopio0
Keskusvarasto 10
Tilattavissa verkosta
Hinnat ovat voimassa verkkokaupassa, myymälän hinta voi poiketa tässä näkyvästä. Saldoissa saattaa olla poikkeamia, tarkista saatavuus myymälästä.