Media-analyysi
Kantola, Anu, Inka Moring & Esa Väliverronen (toim.)
Joukkoviestinnän tuottamat sanat ja kuvat valuvat eteemme yhä leveämpänä
ja nopeampana virtana. Tämä kirja tarjoaa tapoja lukea ja katsoa
mediaa: mitä sanat ja kuvat kertovat silloin, kun ne pysäytetään ja
niiden äärelle pysähdytään.
Kirja esittelee keskeisiä
tekstintutkimuksen teorioita ja menetelmiä sekä kertoo, miten niitä
voidaan soveltaa mediatutkimukseen. Analysoitavana on erilaisia
mediatekstejä sanomalehtien talous- ja tiedejutuista television
uutisiin, parisuhdevisailuihin, talk show-ohjelmiin ja mainoksiin.
Tekstintutkimuksen keinoin avataan niin Tuttu juttu ja Napakymppi kuin
lehtikirjoitukset prinsessa Dianan kuolemasta tai lampaasta nimeltä
Dolly. Kirjassa pohditaan myös tutkijan roolia mediatekstien
tulkitsijana.
Teos sopii johdatukseksi media-analyysiin viestinnän opiskelijoille sekä kaikille niille, jotka haluavat ymmärtää mediaa.
Kustantaja: Gaudeamus
Sidosasu:
ean: 9789514576799
Tekijän muu tuotanto:
NOPEA TOIMITUS
Tuotteet toimitetaan yleensä muutamassa arkipäivässä. Lue tarkemmat tiedot tilausohjeista.
Saatavuus RB-kaupoista
Rosebud Sivullinen | 0 | |
Rosebud Citycenter | 0 | |
Rosebud Kaivopiha | 0 | |
Rosebud Tiedekulma | 0 | |
Rosebud Maria | 0 | |
Rosebud Kuopio | 0 | |
Keskusvarasto | 0 | |
Tilattavissa verkosta | ||
Hinnat ovat voimassa verkkokaupassa, myymälän hinta voi poiketa tässä näkyvästä. Saldoissa saattaa olla poikkeamia, tarkista saatavuus myymälästä. |