Media-analyysi

Media-analyysi

Kantola, Anu, Inka Moring & Esa Väliverronen (toim.)

Joukkoviestinnän tuottamat sanat ja kuvat valuvat eteemme yhä leveämpänä ja nopeampana virtana. Tämä kirja tarjoaa tapoja lukea ja katsoa mediaa: mitä sanat ja kuvat kertovat silloin, kun ne pysäytetään ja niiden äärelle pysähdytään.

Kirja esittelee keskeisiä tekstintutkimuksen teorioita ja menetelmiä sekä kertoo, miten niitä voidaan soveltaa mediatutkimukseen. Analysoitavana on erilaisia mediatekstejä sanomalehtien talous- ja tiedejutuista television uutisiin, parisuhdevisailuihin, talk show-ohjelmiin ja mainoksiin. Tekstintutkimuksen keinoin avataan niin Tuttu juttu ja Napakymppi kuin lehtikirjoitukset prinsessa Dianan kuolemasta tai lampaasta nimeltä Dolly. Kirjassa pohditaan myös tutkijan roolia mediatekstien tulkitsijana.

Teos sopii johdatukseksi media-analyysiin viestinnän opiskelijoille sekä kaikille niille, jotka haluavat ymmärtää mediaa.

Kustantaja: Gaudeamus
Sidosasu:
ean: 9789514576799

Tekijän muu tuotanto:

NOPEA TOIMITUS

Tuotteet toimitetaan yleensä muutamassa arkipäivässä. Lue tarkemmat tiedot tilausohjeista.

Saatavuus RB-kaupoista

Rosebud Sivullinen0
Rosebud Citycenter0
Rosebud Maria0
Rosebud Tiedekulma0
Rosebud Kuopio0
Rosebud Katajanokka0
Keskusvarasto 0
Tilattavissa verkosta
Hinnat ovat voimassa verkkokaupassa, myymälän hinta voi poiketa tässä näkyvästä. Saldoissa saattaa olla poikkeamia, tarkista saatavuus myymälästä.